محافظت بیت دیفندر از روش حمله باج افزار های جدید

در یک دهه گذشته، سازندگان باج افزارها از هیچ تلاشی برای نوآوری در این زمینه صرف نظر نکرده اند. برای افزایش و سود بردن از این تجارت چند میلیارد دلاری، همیشه مجرمان سایبری به دنبال راه هایی برای دور زدن سیستم عامل ها و راه حل های امنیت سایبری هستند.

به تازگی مورد جدیدی از یک روش حمله که سازندگان باج افزارها ممکن است در آینده نزدیک از آن سو استفاده کرده و داده ها و پرونده های شخص را قفل کنند، شناسایی شده است.

این روش جدید، با استفاده از یک ویژگی قانونی موجود در اکثر نسخه های ویندوز (Windows EFS)، می تواند به فرد مهاجم قابلیت رمزگذاری فایل ها را بدهد. بعد از نفوذ و رمزگذاری پرونده های کاربر، مهاجمین کلید رمزنگاری مورد استفاده را حذف می کنند و سپس از کاربر باج را درخواست می کنند.
تا زمان نوشتن این مقاله، هیچ مدرکی مبنی بر استفاده از این نوع آسیب پذیری گزارش نشده است. بیت دفندر تمام اقدامات لازم را انجام می دهد تا از این روش جدید نفوذ رمزگذاری جلوگیری شده و به شما آسیبی وارد نگردد.

بیت دیفندر قبلاً درباره این نفوذپذیری اطلاع رسانی کرده است و همچنین در تاریخ ۱۷ دی ماه سال جاری، آپدیت جدیدی را برای نرم افزار امنیتی خود منتشر کرده است که از کاربرانش در این زمینه محافظت می کند. اکنون که شما در حال خواندن این مقاله هستید حتماً آپدیت جدید را دریافت کرده اید و تضمین می شود شما تحت تأثیر این روش حمله رمزنگاری باج افزار جدید قرار نمی گیرید.

 

اگر می خواهید از کسانی که برایتان مهم هستند در این رابطه محافظت کنید، لینک ۶۰ روز رایگان بیت دیفندر توتال سکیوریتی ۲۰۲۰ را برای آنها ارسال کنید.

اشتراک گذاری از طریق:

emailwhatsapp

Bitdefender TOTAL SECURITY 60 DAYS FREE
یا می توانید لینک نصب زیر را کپی کرده و آن را با دوستان، خانواده یا هر شخصی که فکر می کنید برایتان مهم است، به اشتراک بگذارید.


* مطلع باشید ۶۰ روز اشتراک رایگان در صورتی کار خواهد کرد که نصب برای اولین بار در سیستم عامل ویندوز انجام شود.
شما می توانید در راهنمای نصب بیت دیفندر ۲۰۲۰راهنمای نصب و راه اندازی بیت دیفندر ۲۰۲۰ را مشاهده کنید.