گاهی کاربران درمورد هشدارهای مبنی بر اینکه تلفن های هوشمند به اندازه رایانه های معمولی با تهدیدهای امنیتی روبرو هستند، بدبین هستند. درمقابل برخی از کارشناسان امنیتی بیش از حد غیرتمندانه در مورد خطرات فریاد می زنند، ولی اکثر قریب به اتفاق هشدارها در مورد تهدیدات امنیتی تلفن همراه قابل توجیه است. اینکه تلفن های ما از نظر جسمی با یک شبکه ارتباط برقرار نمی کنند، به این معنی نیست که از تهدیدات سایبری در امان هستند. در واقع، آنها آسیب پذیرتر از آن هستند که بیشتر ما  فکر می کنیم.

تهدیدهای بستر نرم افزاری

بیشتر تهدیدهای امنیتی که کاربران عادی با آن روبرو هستند از طریق اینترنت، یک اپلیکیشن مخرب، یک وب سایت جعلی و فیشینگ از طریق ایمیل یا پیامک به وجود می آید. اگر به اندازه کافی محتاط نباشید حتی باج افزارها نیز می توانند به تلفن شما راه پیدا کند.

بدافزارهای مراقبتی موضوع مهم دیگری در سیستم عامل های موبایل است. این نوع بدافزارها چه با استفاده از یک آسیب پذیری نرم افزاری در تلفن تحویل داده شوند و چه به صورت عمدی توسط همسری حسود نصب شوند بسیار مخرب هستند. چون گوشی ما حاوی اطلاعات شخصی و کانالهای ارتباطی خصوصی هستند.

تهدیدهای تلفن همراه به هیچ وجه افسانه نیست. بیشتر تهدیدات امروزه از نوع غیر وابسته به پلتفرم هستند. به این معنی که تا زمانی که سخت افزار بتواند به وب متصل شود، بین سیستم عامل یا نوع دستگاه تمایزی قائل نمی شود. بعلاوه، بیشتر تهدیدات مشتری مداری بر سرقت اطلاعات (رمزهای عبور، اطلاعات کارت اعتباری و غیره) تمرکز دارند. در بسیاری از موارد، هیچ بدافزاری برای به خطر انداختن این داده ها مورد نیاز نیست. حمله به موقع فیشینگ تمام چیزی است که برای سرقت اطلاعات شخصی یا مالی کاربر لازم است.

آیفون ها از هک در امان نیستند

“هکرهای کلاه سفید” محققان ماهر امنیتی هستند که متخصص یافتن و بهره برداری از آسیب پذیری های خاص دستگاه هستند تا افراد بد به آنها دسترسی پیدا نکنند. اما فعالیت آنها مانع از دزدی “کلاه سیاه ها” نمی شود. آنها اطلاعات تلفنهای همراه را به میلیون ها دلار در بازار سیاه می فروشند.

بتازگی یک آسیب پذیری در WhatsApp خبرساز شده است که بدون اجازه به هکرها قابلیت نصب نرم افزارهای جاسوسی بر روی آیفون ها را می دهد. این فقط یک مثال است که اکوسیستم اپل نیز در برابر هک در امان نیست.

ضعف و قوت اندروید

همانطور که در گزارش چشم انداز تهدید مصرف کننده در سال 2020 نشان داده شده است، افزایش محبوبیت راه حل های کنفرانس ویدئویی در طی همه گیری عملاً دریچه ای برای عوامل فرصت طلب باز کرده است. تعداد نسبتاً زیادی از کاربران اپلیکیشن ها را از فروشگاه برنامه های غیررسمی نصب می کنند و خود را در معرض بدافزارها قرار می دهند. اپلیکیشن Zoom یکی از این موارد است.

این اتفاق مخصوصاً در مورد تلفنهای اندرویدی می افتد. همانطور که در نوشته های اخیر آزمایشگاه های بیت دیفندر اشاره شده است، یکی از بزرگترین نقاط قوت و همزمان بزرگترین ضعف اندروید، توانایی بارگیری برنامه ها از منابع است.

محققان بیت دیفندر اذعان داشته اند:

“مجرمان با استفاده از ترکیبی از ترفندها برای ترغیب کاربران به نصب برنامه های خارج از فروشگاه رسمی، بیشتر بدافزارهای خود را از طریق بارگیری جانبی پخش می کنند. اگر دستگاه های تلفن همراه هیچ راه حل امنیتی نصب نکرده باشند، برنامه های مخرب به صورت رایگان در میان اطلاعات دستگاه شما پرسه می زنند. “

با بیت دیفندر موبایل سکیوریتی از خود محافظت کنید. بیت دیفندر مدت هاست که خطرات موجود در سیستم عامل های تلفن همراه و همچنین موانع حفظ حریم خصوصی را که هر روز در دوران دیجیتال با آن روبرو هستیم ارزیابی می کند.

بیت دیفندر موبایل سکیوریتی از آیفون یا دستگاه اندروید شما در برابر تهدیدهای خاص تلفن همراه به صورت کامل محافظت می کند. به علاوه یک VPN امن برای تجربه سریع، ناشناس و ایمن هنگام وب گردی را ارائه می دهد. ما به کاربران کمک می کنیم تا گذرواژه ها، اطلاعات خصوصی و اطلاعات مالی خود را ایمن کنند و هر زمان که حادثه ای شناسایی و جلوگیری شود، هشدارهای فوری ارائه می دهیم.

با استفاده از محصول محافظت از حریم دیجیتال بیت دیفندر می توانید حساب های آنلاین خود را در برابر نقض داده ها بررسی کنید، اطلاعات خصوصی خود را به صورت آنلاین در مجموعه های قانونی و غیرقانونی داده پیدا کنید. جعل هویت شبکه های اجتماعی خود و موارد دیگر را شناسایی کنید. شما می توانید روی ما حساب کنید که همیشه در آنجا هستیم تا به شما کمک کنیم حساب های آنلاین خود را ایمن کنید این کار بدون در نظر گرفتن سیستم عامل انجام خواهد شد.