آزمونهای آنلاین در رسانه های اجتماعی سرگرم کننده هستند و به گذراندن زمان کمک می کنند، به خصوص اگر تمام روز در خانه نشسته باشید. اما ممکن است خطر در میان پاسخ های سرگرم کننده به سوالاتی مانند شخصیت تلویزیونی یا شخصیت تاریخی مورد علاقه شما باشد.

مانند بسیاری از فعالیت های آنلاین دیگر، پر کردن آزمون های تصادفی در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک می تواند امنیت و حریم خصوصی شما را در معرض خطر قرار دهد.

ممکن است آزمونهای آنلاین بی ضرر به نظر برسند، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کلاهبرداران و سارقان هویت می توانند پشت آنها باشند؟ به هر حال، آنها بدنبال راهی آسان برای جمع آوری اطلاعات کاربر، از جمله سن، نام حیوان خانگی شما، شهر محل تولد و آدرس ایمیل هستند و اغلب اطلاعات بیشتری نیز دریافت خواهند کرد.

این نوع آزمون های آنلاین می تواند دسترسی مجرمان سایبری به حساب های کاربری شما را آسان کند زیرا اطلاعاتی که ارائه می دهید اغلب تصویری واضح از عادات و ترجیحات شما را نشان می دهد. پاسخها حتی ممکن است به سوال امنیتی یا گذرواژه ای که برای ساخت حساب استفاده می شود ارتباط داشته باشد.

آزمونهای آنلاین همچنین می توانند به عنوان دروازه ای برای گسترش بدافزار عمل کنند. بازیگران تهدید می توانند مسابقه را با پیوندهای مخرب برای خراب کردن دستگاه ها، دزدیدن حساب ها و سرقت اطلاعات و پول شخصی همراه کنند.

آزمونهای آنلاین مورد استفاده برای استخراج اطلاعات شخصی

اگر تا به حال از طریق یک برنامه شخص ثالث یک مسابقه آنلاین شخصیت آنلاین رایگان در فیس بوک انجام داده اید، ضروری است بدانید که این برنامه ها همچنین اطلاعات نمایه را نیز جمع آوری می کنند. آزمونهای رایگان در واقع رایگان نیستند. شما اطلاعاتی که در نمایه عمومی خود دارید مثل نام، تصویر، جنسیت، محل کار، تحصیلات، تاریخ تولد، شهر محل زندگی، لیست دوستان و موارد دیگر را در اختیار توسعه دهندگان مسابقه قرار می دهید.

بنابراین قبل از تکمیل مسابقه بعدی و به اشتراک گذاشتن آن با دوستان و خانواده خود، به مجوزهایی که ناخواسته به توسعه دهندگان می دهید نگاهی بیندازید. به بررسی تنظیمات حریم خصوصی خود یا حذف داده های غیر ضروری از نمایه فیس بوک خود فکر کنید.

چگونه هنگام شرکت در آزمونهای شبکه های اجتماعی خطرات خود را به حداقل برسانید

خبرهای شبکه های اجتماعی شما احتمالاً پر از آزمونها و پرسشنامه های خنده دار است که به شما می گوید شما متعلق به کدام خانه هاگوارتز هستید یا بعد از این کدام قهرمان مارول را انتخاب می کنید.

اگرچه همه آزمونها دارای ته رنگ بد یا سو استفاده از داده های شما نیستند، اما برای محافظت از حریم خصوصی دیجیتال خود به این شیوه های خوب توجه کنید:

  • در مورد هر مسابقه ای که به شما پاداش می دهد یا از شما درخواست پرداخت می کند شک نکنید. شما احتمالاً قربانی تقلب در کارت اعتباری می شوید.
  • از شرکت در آزمون های شبکه های اجتماعی که ویروسی شده است خودداری کنید. این آزمونها احتمالاً توجه کلاهبرداران و مجرمان سایبری را جلب کرده اند که می توانند از آن سوء استفاده کنند.
  • قبل از شرکت در مسابقه تحقیق کنید.
  • به مسابقه هایی که نام حیوان خانگی، معلم، اولین ماشین یا بهترین کنسرت شما را می پرسند مشکوک باشید. حتی ممکن است به ذهن شما خطور نکند که پاسخ یک سوال امنیتی را ارائه می دهید. اگر نمی توانید در برابر وسوسه مشارکت مقاومت کنید، در عوض پاسخ جعلی بدهید.
  • اطلاعاتی را که به اشتراک می گذارید تجزیه و تحلیل کنید و مطمئن شوید که از به اشتراک گذاری اطلاعات حساس صرف نظر کرده اید.
  • گذرواژه های خود را به طور منظم بازبینی و به روز کنید و یک راه حل امنیتی برای جلوگیری از حملات مخرب نصب کنید.
  • هر کاری که می کنید ، سعی کنید هیچ اطلاعات حساسی در مورد خود به دیگران ندهید و فرزندان و اعضای خانواده خود را در مورد اشتراک گذاری بیشتر در رسانه های اجتماعی آموزش ندهید.

حفاظت از حریم خصوصی آنلاین و اطلاعات شخصی در عصر رسانه های اجتماعی ضروری است. ابزار حفاظت از هویت دیجیتالی بیت دیفندر به شما کمک می کند تا با نظارت مداوم بر نقض داده ها و جعل کننده های رسانه های اجتماعی که ممکن است شهرت شما را از بین ببرد، کنترل دیجیتالی خود را در دست گرفته و آن را به حداقل برسانید.

سرویس اختصاصی حفظ حریم خصوصی آنلاین به طور فعال وب را برای یافتن داده های مربوط به اطلاعات ارائه شده در فرایند پردازش (آدرس ایمیل و شماره تلفن) اسکن می کند تا بتوانید تصمیمات بیشتری را برای حفاظت از حریم خصوصی برای محافظت در برابر تلاش های متقلبانه شروع کنید.

محصول بیت دیفندر موبایل سکیوریتی نیز اکانت کاربری شما را برای درز اطلاعات شخصی اسکن می کند و اگر موردی باشد سریعاً به شما اطلاع می دهد. جهت نصب محصولات بیت دیفندر می توانید راهنمای نصب و فعالسازی بیت دیفندر را مطالعه فرمایید.